Pasy wielorowkowe

Pasy wielorowkowe zbudowane są z cięgna (PES, PA, A) połączonego z wieloklinową powierzchnią cierną z odpornym na ścieranie kauczukiem. Gumowe grzbiety pasów wzmocnione są tkaniną, która zarówno chroni cięgno, jak i zapewnia sztywność poprzeczną pasów. Dostępne w sprzedaży pasy wielorowkowe łączą wysoką elastyczność pasów płaskich z wysoką zdolnością przenoszenia napędu pasów klinowych. Znajdują zastosowanie m.in. w przekładniach o dużych obrotach przy małych średnicach kół, a także do przenoszenia dużych mocy.

 

Zalety pasów wielorowkowych

Pasy wielorowkowe:

  • pochłaniają obciążenia udarowe i blokady,
  • charakteryzują się kompaktową budową przekładni,
  • mają możliwość pracy na kołach pasowych o bardzo małych średnicach,
  • są ciche dzięki zmniejszonej wibracji,
  • zapewniają stałą wartość naprężenia,
  • charakteryzuje je większa żywotność niż pasa klinowego.

Jeśli chcesz poznać inne zalety pasów wielorowkowych, zachęcamy do kontaktu z nami. Chętnie odpowiemy też na wszystkie pytania dotyczące naszych produktów i pomożemy w wyborze odpowiedniego rozwiązania.