Pasy wielorowkowe
Pasy wielorowkowe zbudowane są z cięgna (PES, PA, A) połączonego z wieloklinową powierzchnią cierną z odpornym na ścieranie kauczukiem. Gumowe grzbiety pasów wzmocnione są tkaniną, która zarówno chroni cięgno, jak i zapewnia sztywność poprzeczną pasów. Dostępne w sprzedaży pasy wielorowkowe łączą wysoką elastyczność pasów płaskich z wysoką zdolnością przenoszenia napędu pasów klinowych. Znajdują zastosowanie m.in. w przekładniach o dużych obrotach przy małych średnicach kół, a także do przenoszenia dużych mocy.
Zalety pasów wielorowkowych
Pasy wielorowkowe:
- pochłaniają obciążenia udarowe i blokady,
- charakteryzują się kompaktową budową przekładni,
- mają możliwość pracy na kołach pasowych o bardzo małych średnicach,
- są ciche dzięki zmniejszonej wibracji,
- zapewniają stałą wartość naprężenia,
- charakteryzuje je większa żywotność niż pasa klinowego.
Jeśli chcesz poznać inne zalety pasów wielorowkowych, zachęcamy do kontaktu z nami. Chętnie odpowiemy też na wszystkie pytania dotyczące naszych produktów i pomożemy w wyborze odpowiedniego rozwiązania.